رفتن به محتوای اصلی

یادواره تنها شهید خبرنگار خراسان جنوبی برگزار شد + تصاویر

1402/03/08

اولین یادواره تنها شهید خبرنگار خراسان‌جنوبی با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)، معاون استاندار، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان برگزار شد.

اولین یادواره تنها شهید خبرنگار خراسان جنوبی شامگاه شنبه ششم خردادماه جاری به همت سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی و گروه جهادی شهید «محمدرضا فرهادی» و با سخنرانی دکتر «محمدحسین صفار هرندی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان در محل سالن‌ همایش‌های امام علی(ع) مجتمع غدیر برگزار شد.

 مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی در این جلسه اظهار داشت: کرامات شهدا آنچنان در زندگی جاری و ساری است که درک نمی کنیم. 

سجاد رضایی با بیان اینکه یادواره شهید فرهادی سبب شد تا مهمان و میزبان خبرنگاران باشیم، افزود: یادواره اولین شهید خبرنگار خراسان جنوبی به همت خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان به مناسبت سالگرد این شهید (پنجم خرداد سال ۱۳۶۳) رقم خورد برگزار شد تا همه مردم مهمان کرم این شهید باشند. 

وی تصریح کرد: شهدا زنده هستند و چراغ راه و برکت زندگی افراد زیادی در جامعه هستند.

 مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی با اشاره به وصیت نامه شهید فرهادی مبنی بر اینکه «امروز دشمن از طریق عکس‌ها و لباس‌های مبتذل سعی می‌کند تا قشر جوان را به نابودی بکشانند، پس بیدار باشید و آگاه باشید و از معیارهای اسلامی دور نشوید»، گفت: رسانه امروز ما باید بیدار باشد و ما در آینده پیروزی دنیای اسلام بر استکبار را شاهد خواهیم بود. 

رضایی در پایان از حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ولی فقیه در استان در اولین یادواره شهید خبرنگار خراسان جنوبی قدردانی کرد و گفت: شهید فرهادی اعتقاد زیادی به امام رضا (ع)داشتند و برگزاری این یادواره در دهه کرامت اتفاقی نبوده است.

 گفتنی است شهید «محمدرضا فرهادی» سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای متدین در شهر بیرجند چشم به جهان گشود. «محمدرضا» دوران ابتدایی خود را در دبستان حجت، دوران راهنمایی را در مدرسه علامه فرزان و دوران متوسطه را در هنرستان ابوذر گذراند. وی تنها شهید خبرنگار خراسان‌جنوبی و فعال در روزنامه «آینده‌سازان» بود. در سن ۱۷ سالگی تصمیم گرفت به میدان مبارزه با باطل اعزام شود و سرانجام در روز پنجم خرداد سال ۱۳۶۵ مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان در منطقه عملیاتی فاو آسمانی شد.

 انتهای پیام/