رفتن به محتوای اصلی

حضور حداکثری نماد همدلی و همبستگی ملت ایران

1402/11/18

سرهنگ مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رســـــانه گیلان  با بیان اینکه مشارکت، حمایت و همدلی مردم با نظام دشمن را ناامید کرده و به نقطه قوت نظام که همانا مردمی بودن آن است اعتراف می کند، گفت: سعی دشمن بر این است که با ایجاد یأس و ناامیدی و جریان تحریف، این وحدت، همدلی و همبستگی را از بین ببرد.

سرهنگ مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رســـــانه گیلان  با بیان اینکه مشارکت، حمایت و همدلی مردم با نظام دشمن را ناامید کرده و به نقطه قوت نظام که همانا مردمی بودن آن است اعتراف می کند، گفت: سعی دشمن بر این است که با ایجاد یأس و ناامیدی و جریان تحریف، این وحدت، همدلی و همبستگی را از بین ببرد.

 وی با اشاره به وجه تمایز انقلاب اسلامی اظهار کرد: نوع شکل‌گیری انقلاب اسلامی نسبت به حکومت پهلوی یکی از ویژگی‌های بارز آن به شمار می‌رود چرا که تشکیل حکومت پهلوی بر مبنای اراده بیگانگان و زیر سایه استعمار آنان رقم خورد؛ اما انقلاب اسلامی بر اساس اراده و خواسته مردم و نگاه توحیدی شکل گرفت به همین جهت دشمنان همواره در راستای نیل به اهدافشان درصدد ایجاد شکاف بین مردم و نظام هستند.

پارسا گفت:دشمن با وجود تلاش‌های فراوان و توطئه‌های مختلف همواره دچار خطای محاسباتی شده و از بصیرت و هوشیاری ملت ایران شکست خورده و خواهند خورد.

وی با اشاره به قدرت غیرقابل انکار ایران در سطوح داخلی و خارجی به عنوان یکی دیگر از وجه تمایزات انقلاب اسلامی گفت: ایران در دوران پهلوی تحت استعمار بی‌چون و چرای بیگانگان قرار داشت؛ اما پس از انقلاب کار به جایی رسید که آمریکا با وجود ادعای قدرت مطلق خویش در سطح بین‌الملل، امروز در برابر عزت و قدرت نظام اسلامی به ستوه آمده و با وجود توطئه‌های فراوان در رسیدن به اهدافش با شکست مواجه شده است.

ئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه   عزت و اقتدار ایران اسلامی  مرهون انقلاب خمینی کبیر (ره) است، گفت: لذا امروز ایران اسلامی در زیر سایه استقلال کشور به ویژه در حوزه قدرت نظامی توانسته امنیت خود را در این منطقه پر تنش جغرافیایی حفظ کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نقاط قوت انقلاب اسلامی، مشارکت، حمایت و همدلی مردم با نظام است به‌علاوه این مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نشانه همدلی و همبستگی ملت ایران با نظام است، گفت: بدیهی است دشمن برای آسیب‌زدن به این مهم برنامه‌ریزی می‌کند تا سرمایه اجتماعی نظام که همراهی مردم است با ایجاد یأس و ناامیدی و جریان تحریف از بین ببرد.

وی افزود:هرچند کاهش مشارکت از طریق ایجاد فضای ناامیدی، سناریوی تکراری دشمنان در راستای انتخابات است؛ اما تحریم انتخابات و کاهش مشارکت مردم دو طرح دشمن در شرایط کنونی است تا با خیال خام خود بتواند نظام جمهوری اسلامی را در دنیا، فاقد پشتوانه مردمی جلوه دهد؛ اما همواره ملت ایران ثابت کرده‌اند که پای‌کار نظام ایستاده و بار دیگر با حضوری پرشور برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات این کشور رقم خواهند زد.

 پارسا با بیان اینکه توزیع عادلانه و مناسب فرصت‌ها و امکانات نیازمند ساختارهای علمی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، موتور محرک و دانش زمینه‌ساز پویایی جامعه در سایه استقلال و اراده مردم به سمت پیشرفت به حرکت درآمد و این مسیر همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ناگفته نماند اگرچه این مسیر تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارد؛ اما وجود موانعی همچون عوامل داخلی و خارجی مانند کج‌سلیقگی‌ها و عدم رعایت قوانین این مسیر را با فراز و نشیب‌هایی همراه کرده است؛ لذا در این مسیر، مردم به پشتوانه قوانین و همچنین با مطالبه‌گری‌های همراه با راهکار رسانه‌های داخلی می‌توانند؛ سبب تسریع در رسیدن به قله شوند.

وی ادامه داد: اتکا به سابقه درخشان علمی و عملی، بهره‌مندی از توانمندی‌ها و شایستگی‌های جوانان و اعتماد به آنان، تقویت زیرساخت‌های اساسی و موردنیاز کشور، دورشدن از فضای بروکراسی‌های دست و پا گیر از جمله مواردی است که می‌تواند انتظار به حق مردم در خصوص توزیع مناسب فرصت‌ها را سرعت ببخشد.

 رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در ادامه به عوامل امیدآفرینی در جامعه اشاره و عنوان کرد: دشمنان نظام بارها اعتراف کرده‌اند که امروز ایران اسلامی از استحکام، اقتدار و ثبات ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین درصدد است تا با توطئه‌های مختلف، از گسترش و فراگیری انقلاب در منطقه و دنیا جلوگیری و صدور گفتمان انقلاب را مهار کند؛ لذا تلاش برای ترویج فرهنگ به بن‌بست رسیده غرب، ایجاد گسل‌های اجتماعی و ناامیدی در بین مردم در راستای ناکارآمدی نظام در دستور کار دارد تا سرمایه اجتماعی نظام را با مشکل مواجه کند که خوشبختانه با بصیرت و هوشیاری مردم همواره با شکست روبه‌رو شده‌اند.

وی در این رابطه تصریح کرد: باید توجه داشت که کار دشمن ایجاد توطئه است و ما در راستای مقابله نیازمند یک آرایش نظامی به شیوه جنگ نرم هستیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه باید با قدرت و جهاد تبیین به بیان حقایق و برملاکردن نقشه‌های دشمنان پرداخت و افکار عمومی را نسبت به مسائل آگاه کرد، گفت: بدون تردید خبرنگاران و اصحاب رسانه در خط مقدم این جبهه قرار دارند تا با رسالت تبیینی خود بار دیگر دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنند.

پارسا تصریح کرد: بی‌تردید پیشرفت‌های شگرف در حوزه نظامی ایران اسلامی که با اراده، ایمان و اقتدار جوانان برومند در سایه استقلال رقم خورده است قابل‌مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست؛ اما دشمن همواره در تلاش است تا با پنهان‌سازی این پیشرفت‌ها و برجسته‌کردن مشکلات و با سیاه‌نمایی مردم را متقاعد کند که حاکمیت و نظام قادر به حل مشکلات نیست و قدرت نظامی و عزت و اقتدار ملت دشمنان را عصبانی و ترغیب به توطئه در این راستا نموده است؛ لذا وظیفه داریم تا دستاوردهای انقلاب و نظام را تبیین و امید را در دل مردم نهادینه کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در پایان با بیان اینکه در مقابل شیوه نرم دشمن و تهاجمات همه‌جانبه او نقش غیرقابل‌انکار رسانه مشهود است، خاطرنشان کرد: می‌توان با جریان‌سازی، امیدآفرینی و جهاد تبیین پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو و با احصاء مطالبات مردم، پویایی و امید را در جامعه تزریق کرد.

انتهای پیام/