رفتن به محتوای اصلی

رونمایی از پوستر ششمین جشنواره رسانه ای هنری ابوذر

1401/02/21

امروز در مراسمی و با حضور مسؤولین رسانه ای استان، از پوستر ششمین جشنواره رسانه ای هنری ابوذر استان کرمانشاه رونمایی شد.

محمدهادی صحرایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه، با اعلام قالب ها و موضوعات ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر کرمانشاه، شروع تولید محتوا برای این رویداد بزرگ رسانه ای استان خبر داد و گفت اهالی رسانه باید در قالب‌های گزارش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست و در محورهای شعار سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، "جهاد تبیین"، "پیوند رسانه و صنعت"، "مقابله با آسیب‌های اجتماعی"، "دستاوردهای انقلاب اسلامی"، "بسیج و حوزه‌های اقدام"، "بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی"، "مکتب شهید سلیمانی"، "امید و نشاط آفرینی"، "خانواده، جامعه و فرزندآوری" و"سبک زندگی ایرانی-اسلامی" تولید محتوا کنند.

در این مراسم که با حضور، رئیس سازمان صداوسیمای استان، رئیس سازمان تبلیغات، مسؤول سازمان بسیج هنرمندان، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان، مسؤول قرارگاه مجازی و چند مسؤول رسانه ای دیگر استان و جمعی از اهالی رسانه استان برگزار شد، رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه با بیان اینکه بازه زمانی انتشار آثار ارسالی از اول فروردین 1401 تا 15 دی ماه 1401خواهد بود، افزود: آثار ارسال شده باید در یکی از رسانه‌های مکتوب یا برخط و مجازی رسمی انتشار یافته باشد.

صحرایی در خصوص نحوه شرکت در جشنواره نیز گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به کانال @Aboozar_ksh  در پیام رسان ایتا و آگاهی از شرایط جشنواره و دریافت فرم ثبت نام و بارگزاری آثار در کانال جشنواره یا ارائه حضوری آن به دفتر بسیج رسانه استان واقع در کرمانشاه، باغ نی، دانشگاه آزاد اسلامی، روبروی تالار بهمن در جشنواره شرکت کنند.

صحرایی در ادامه با دعوت از همه اهالی رسانه برای شرکت در جشنواره رسانه ای ابوذر، گفت: این جشنواره با این هدف برگزار می‌شود که بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را رفع کند.

صحرایی با بیان اینکه انتظار داریم امسال اهالی رسانه ورود جدی تری به جشنواره رسانه ای ابوذر داشته باشند، ابراز امیدواری کرد: جشنواره رسانه ای ابوذر بتواند تحرکی جدی را در اهالی رسانه استان برای تولید محتوای کیفی‌تر به وجود بیاورد.

 

 امیدآفرینی وظیفه فعلی و اصلی رسانه ها

 صحرایی در ادامه اشاره‌ای هم به اقدامات در حال انجام در کشور در حوزه اصلاح ارز ترجیحی و نظام یارانه‌ها داشت و گفت: رسانه‌ها در مقطع کنونی رسالت مهمی برگردن دارند و آن اینکه با محتواسازی در مورد نحوه اجرای طرح و نقاط مثبت آن به مردم امید بدهند و نگذارند تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به دولت در راستای اجرای درست طرح در عملکرد دولت خلل ایجاد کند.

 صحرایی با بیان اینکه در مقطع فعلی دشمنان در پی ناامید کردن مردم هستند، گفت: دشمنان که خودشان علیه ما تحریم اعمال می کنند، چه شده امروز دل برای اقتصاد و معیشت مردم می‌سوزانند.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه شرایط دولت برای اجرای این طرح نه انتخابی بلکه اجرا از روی اضطرار بوده، تصریح کرد: همه باید برای اجرای موفق طرح دل بسوزانیم.

صحرایی تاکید کرد: باید خارج از فضای جناحی و هر نوع خط و مشی سیاسی برای ایجاد روحیه امید در جامعه برای اجرای مطلوب طرح تلاش کنیم.

وی اشاره ای هم به مطرح شدن موضوع جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری داشت و گفت: جهاد تبیین یک فریضه است که هر کس با هر نوع امکاناتی باید برای تحقق آن به میدان بیاید.

در این مراسم حجت الاسلام احمدی ریاست سازمان تبلیغات، آقای کریمی مسؤول فضای مجازی و برخی مسؤولین رسانه ها به ارائه پیشنهاد و مطالب خود پرداختند.