رفتن به محتوای اصلی

رسانه‌ها ابعاد اهمیت انتخابات را در جامعه تبیین کنند

1402/10/30

فرماندار ارومیه گفت: رسانه ها هم در بخش مشارکت مردم، هم موضوع تشکیل مجلسی در تراز انقلاب اسلامی و تبیین اهمیت انتخابات نقش مهم و اساسی دارند.

غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بسیج رسانه استان آذربایجان غربی، گفت: در ۱۱ اسفندماه  شاهد ۲ انتخابات مهم و تاثیرگذار مجلس خبرنگاران رهبری و شورای اسلامی را در پیش رو داریم و  با ابلاغ وزیر کشور برای شروع فرآیندهای انتخابات در شهرستان ارومیه نسبت به تشکیل هیئت های اجرایی اقدام شده است.

وی افزود: در شهرستان ارومیه با توجه به اینکه رقابت برای ۳ کرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه صورت خواهدگرفت، ۲ تا حوزه فرعی هم در انتخابات اقلیت های ارامنه و اقلیت های آشوریان هستیم.

افزایش ۷۴ درصدی ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی

عماری ادامه داد: همچنین هیئت های اجرایی نیز در بحث انتخابات شکل یافته و در ادامه فرآیندهای انتخاباتی بحث رسیدگی به صلاحیت ها بود که خوشبختانه در این دوره ثبت نام در مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل ۷۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تا به امروز هیئت نظارت استان ۹۴ را تایید صلاحیت  کردند که در ۳ کرسی به رقابت خواهند پرداخت و تعیین شعب اخذ رای موضوع بعدی بوده که جهت سهولت مردم در رای گیری نیز ۱۰ درصد در شعب اخذ رای افزایش داشتیم.

راه اندازی ۵۴۹ شعبه اخذ رای در شهرستان ارومیه

فرماندار ارومیه  تعداد شعب اخذ آرای شهرستان را ۵۴۹ شعبه اعلام کرد که از این تعداد یک شعبه برای اقلیت ارامنه و ۵ شعبه برای آشوریان اختصاص یافته که ده درصد بیش از سال های گذشته است.

وی افزود: همچنین در راستای چهار راهبرد که مقام معظم رهبری تاکید داشتند در سطح شهرستان اقدامات لازم صورت گرفته است و کمیته امنیتی نیز در شهرستان ارومیه شکل گرفته و انتخابات را رصد می کنند.

عماری ادامه داد: در بحث مشارکت مردم نیز برنامه های مختلفی تدارک دیده شده است که  در این مورد بحث رسانه مهم است و اجرای نشستی با حضور اصحاب رسانه با عنوان نقش رسانه در مشارکت مردم، برگزاری همایش های مختلف انتخاباتی در بخش های نازلو و انزل از جمله این برنامه ها است.

رسانه ها در موضوع تبیین اهمیت انتخابات نقش مهمی دارند

وی افزود: رسانه ها در بخش مشارکت مردم و  در موضوع تشکیل مجلسی در تراز انقلاب اسلامی نقش مهمی دارند و  انشالا مردم با باید و نبایدهای انتخابات از طریق رسانه های جمعی آگاهی داشته باشند.

عماری  تبیین اقدامات دولت و نظام توسط رسانه ها را مهم دانست، گفت: رهبر معظم انقلاب  ۴ راهبرد مهم  رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت را در موضوع انتخابات مطرح کردند که در این راستا در سطح شهرستان ارومیه اقدامات لازم صورت گرفته است.

همچنین رسانه ها در بحث تبیین اهمیت انتخابات و مجلس قوی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و فرمودند؛ مجلس قوی با مشارکت مردم انجام می گیرد و مجلس قوی می تواند مشکلات را حل کند و ریل گذاری برای دولت ها بعد داشته باشد، نقش مهم و اساسی دارند.

فرماندار ارومیه افزود: در شهر برای اولین بار دفتر خبری راه اندازی شده است و روز انتخابات صدا و سیما در ستاد انتخاباتی فرمانداری ارومیه مستقر خواهند شد و حضور و مشارکت باشکوه مردم را انعکاس می دهند و همچنین  فضایی فراهم می شود که اصحاب رسانه نیز در صندوق های رای حضور داشته باشند و این حضور را انعکاس دهند.