رفتن به محتوای اصلی

نشست صمیمی اصحاب رسانه با امام جمعه قزوین

1401/04/15

آیت الله عبدالکریم عابدینی شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان قزوین که به همت سازمان بسیج رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: در شرایطی که عرب در جاهلیت بود خداوند اولین آیه‌های قرآن را با موضوع قلم و با عنوان «اقْرَأْ» نازل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در همین سوره العلق، خدا قلم را با کرامت پیوند زده و گویا جوهره کرامت است که باید از قلم بر صفحه نقش ببندد.

وی با بیان اینکه خداوند قلم را با کرامت پیوند زده، تصریح کرد: با توجه به اینکه ذات همه انسان ها با کرامت پیوند خورده به همین سبب بایستی سعی و تلاش داشته باشیم تا این عنصر و اکسیر را در جامعه بیش از پیش نشر و توسعه دهیم.

ایشان با اشاره به اینکه همه باید کمک کنیم عنصر و اکسیر کرامت در جهان شکل بگیرد، اضافه کرد: آنچه از قاسم سلمیانی شهید سلیمانی با این عظمت ساخت کرامت او بود.

1

در ادامه این نشست مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین با تبیین برنامه های سازمان بسیج رسانه به مناسبت روز قلم و ارائه خلاصه گزارش عملکرد سازمان در روز قلم سال گذشته پرداخت. همچنین برخی از اصحاب رسانه به بیان مسائل و مشکلات جامعه و استان پرداختند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه وجود جریان و جناح های سیاسی در جامعه فرصت مغتنمی را ایجاد خواهند کرد، یادآور شد: اگر جامعه به سمت و سوی یک صدایی و تک حزبی پیش برود بدون شک با چالش های فراوانی روبرو خواهیم شد تا جایی که شاه نیز می خواست تا همه مردم تنها به عضویت حزب رستاخیز آن زمان درآیند و همین گرایش نیز زوال و نابودی وی را فراهم آورد.

آیت الله عابدینی ادامه داد: اعتقاد دارم جناح‌های سیاسی فرصتی برای تضارب آرا هستند و منزوی کردن یک جناح و تک صدایی شدن جامعه روز مصیبت ما خواهد بود.

2

وی تاکید کرد: عدالت خواهی ما نباید یاس آفرین باشد و امیدآفرینی ما نیز نباید مطالبه گری را تعطیل کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: باید التماس کنیم مطالبه گری در جامعه رواج پیدا کرده و باید دست جوانان مطالبه گر را بوسیده و فریاد آنان را بلند کنیم.

وی با بیان اینکه دو طایفه برای مردم خطر یاس آفرینی دارند، ادامه داد: مفسدان و افراد عدالت‌خواهی که ادبیات عدالت‌خواهی را نمی‌دانند برای امید در جامعه آسیب هستند.

وی عنوان کرد: همه باید جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه واجب و همگانی جدی بگیریم و بدانیم عملکرد دیگران در جهاد تبیین باعث رفع تکلیف ما نخواهد شد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ما امروز در یک جنگ ترکیبی در برابر دشمن هستیم، افزود: دشمن تمام توان خود را برای ایجاد نارضایتی و به خیابان کشاندن مردم به میدان آورده و همه باید مراقب باشیم تا عامل دشمن نباشیم.

3

وی تصریح کرد: در خطبه‌ها نیز تمام تلاش ما این است که در حالی که تریبون مردم باشیم، در مسیر خشنودی و دلخواه دشمن حرکت نکنیم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه بایستی فرصت ها و تهدیدها را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: هرچند پدیده رانش زمین در استان قابل تامل است، اما موضوع فرونشست زمین، کمبود آب و ریزگردها موارد تهدید کننده جدی و مهمی هستند که بایستی از سوی رسانه ها مطرح و راهکارهای موجود در این زمینه را نیز ارایه دهند.

ایشان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئول سازمان بسیج رسانه در ایجاد همبستگی و اتحاد رسانه ای و تبیین آرمان های انقلاب بیان داشتند : رسانه‌ها مسئول اول تبیین در جامعه هستند. باید فرصت‌ها و تهدیدهای آینده استان و همچنین کشور را ببینیم و در برنامه ریزی برای فردای بهتر استان به مسئولین کمک کنیم.