رفتن به محتوای اصلی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: خبرنگاران از تفسیر به رای کردن سخنان، خودداری کنند

1401/05/26

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خبرنگاران از تفسیر به رای کردن سخنان، خودداری کنند

Image removed.

خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: خبرنگاران باید توجه کنند که سخنان افراد را تفسیر به رای نکنند.

حجت الاسلام رضا نوری در همایش گرامیداشت روز خبرنگار که شب گذشته در تالار لاله به همت بسیج رسانه استان برگزار شد، اظهار کرد: کار خبرنگاری امروز شبیه راویان احادیث در زمان ائمه ست است.

وی افزود: در زمان ائمه (ع)، یاران و همراهان آنان تلاش می‌کردند تا سخنان بزرگان را یادداشت کنند تا برای آیندگان بماند.

وی با بیان اینکه رسانه ها امروز پیگیر مسائل نظام، انقلاب، اسلام و جامعه هستند، ادامه داد: رسانه ها حقیقت را برای مردم بازگو کرده و بستر اقدامات را نیز برای مسئولان فراهم می کنند.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: درست است که خبرنگاران تصمیم گیر نیستند، اما به واسطه شغل و اطلاعاتی که دارند زمینه تصمیم سازی برای سایرین را فراهم می کنند.

 وی با تأکید بر اینکه اخلاق خبرنگاری نکات مهمی دارد که باید به آن‌ها توجه شود، گفت: یکی از موضوعات این است که لحن خبرنگار نباید تند باشد چرا که این موضوع ممکن است اختلافاتی را به وجود آورد.

وی تاکید کرد: خبرنگاران ضمن اینکه خبر را منتقل می کنند نقد و تحلیل نیز می کنند پس باید دقت کنند که مطالبشان خیلی تند و تیز باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: خبرنگاران نباید افراط و تفریط داشته باشند و همچنین نباید با نگاه بدبینانه به موضوعات بنگرند بلکه باید با نگاهی دقیق و پس از تحقیق به نتیجه برسد و از قضاوت زودهنگام خودداری کند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: خبرنگار نباید تفسیر به رای کند؛ همچنین نباید صرفاً به دنبال نکته ای باشد که به ضرر یا نفع گروه خاصی است! بلکه باید به دنبال منافع مردم و اطلاع رسانی دقیق باشد.