رفتن به محتوای اصلی

فعال فرهنگی: آرمان فلسطین نه تنها اسلامی بلکه جهانی است

1401/02/30

فعال فرهنگی می گوید: شهادت شیرین ابوعاقله نشان داد آرمان فلسطین نه تنها اسلامی بلکه موضوع جهانی است.

مراسم یادبود شهیده خبرنگار «شیرین ابوعاقله» روز پنج‌شنبه( ۲۹ اردیبهشت)، به همت سازمان بسیج رسانه و همکاری حوزه هنری در سالن «استاد شهریار» پردیس سینمایی «قدس» تبریز با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برگزار شد.

روح الله رشیدی فعال فرهنگی و رسانه ای تبریز در مراسم یادبود شهیده خبرنگار شیرین ابوعاقله گفت: نارضایتی های داخلی در کشور افزایش پیدا کرده و شرایط به گونه ای شده است که در مورد آرمان جهانی فلسطین کمتر صحبت می شود، مشکلات داخلی به قدری افزایش پیدا کرده که حتی نمی توان نخبگان جامعه را در مورد آرمان جهانی قدس شریف مجاب و توجیه کرد که حقیقتی به نام فلسطین قضیه اصل است.

وی افزود: شهادت شیرین ابوعاقله نشان داد آرمان فلسطین نه تنها اسلامی بلکه موضوع جهانی است.

رشیدی با اشاره به فضای سیاسی حاکم بر کشور اظهارداشت: فضای حاکم سیاسی دو دهه اخیر تلاش می کند گفتمان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ( ره) را زیرپله ای کند یعنی به عقب هل می دهد که گفتمان جهانی انقلاب اسلامی به یک پدیده یا رویداد نازل فرهنگی تبدیل شود که توان پاسخگویی به مسائل کوچک تر را هم ندارد چه برسد به موضوعات و آرمان جهانی.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی( ره) از نهضت جهانی مستضعفین صحبت می کرد نه از نهضت شیعه، صرف شیعه بودن برای کسی فضیلت نیست، شیعه فضیلت دارد چون مسوولیت جهانی را قبول می کند، مسوولیت جهانی نه برای فخرفروشی و تفاخر بلکه ایجاد نهضت جهانی مستضعفین.

رشیدی با اشاره به نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به روز قدس تصریح کرد: وقتی حضرت امام خمینی( ره) در سال ۱۳۵۸ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کردند نشان داد مسئله فلسطین تنها به کشورهای عربی اختصاص ندارد بلکه آن را به موضوع جهانی تبدیل کرد.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: امپریالیسم رسانه ای چون بر رسانه های جهان حکومت می کند اجازه نداد شهادت این خانم خبرنگار شبکه الجزیره ضریب بخورد و این نشان از سیطره نژادپرستانه صهیونیسم است، ولی شهادت شیرین ابوعاقله نشان دهنده مظلومیت مردم فلسطین و توحش اسراییل است.