رفتن به محتوای اصلی

دکتر مهدی پارسا؛ ریاست سازمان بسیج رسانه استان گیلان: امیدواریم این اقدام مهم دولت سیزدهم دیده شود!

1402/12/24

🔵امیدواریم دیده شود

📝 برنامه اجرایی فاز ۱۱ پارس جنوبی به عنوان میدان گازی بسیار بزرگ مشترک بین ایران و قطر در خلیج فارس به منظور تولید گاز با حضور رئیس جمهور از جمله اقدامات ماندگار دولت سیزدهم در ترمیم و تقویت اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

➕ این برنامه عملیاتی در شرایطی آغاز شد که در طی گذشت دو دهه از آغاز اجرای آن شرکت‌های مختلف خارجی از قبیل شل و توتال هر بار به بهانه تحریم‌ها که از راه‌اندازی و تکمیل آن خودداری می‌کردند اما دولت سیزدهم با شعار ایران قوی کار اجرای این طرح عظیم را به شرکت‌های داخلی سپرد و با تکیه بر توان بومی و داخلی و اعتماد به سرمایه‌های ملی کشور در مدت دو سال عملیات اجرایی آن آغاز شد.

➕ عملیات اجرایی راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور دکتر رئیسی از آن جهت مهم و اثرگذار است که؛
🔹۱_ با تلاش و همت جهادی متخصصان این سرزمین طی دو سال عملیات تولید گاز در آن آغاز شد.
🔹۲_در صورت بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب تولید گاز و میعانات گازی در کشور افزایش یافته و قدرت اقتصادی ایران در این زمینه نمود بیشتری می‌یابد.
🔹۳_ با بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی سالانه ۵ میلیارد دلار درآمد نصیب کشور خواهد شد. ۴_تولید ناخالص داخلی حدود یک درصد افزایش خواهد یافت.
🔹۵_ با راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی ایران از زیاندهی حدود ۷ میلیارد دلار ناشی از تاخیر یا استفاده ناکافی از میدان گازی جلوگیری می‌شود.
🔹 ۶_ با راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی و به ظرفیت رساندن تولید گاز آن صادرات فعلی گاز ایران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد که این افزایش صادرات توازن قدرت و موقعیت ایران را در این حوزه تقویت می‌کند.
➕ امیدواریم این حرکت عظیم و ماندگار دولت سیزدهم به ریاست دکتر رئیسی دیده شود.

✍دکتر مهدی پارسا
رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان