رفتن به محتوای اصلی

بیانیه بسیج رسانه: روابط‌عمومی‌ها روایتگر اول وقایع باشند

1402/02/27

سازمان بسیج رسانه به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش بسیج رسانه، سازمان بسیج رسانه به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی بیانیه‌ای صادر کرد، در این بیانیه آمده است:

بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات فرصتی است تا از قشری یاد کنیم که با اینکه مسئولیت اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و دستاوردها به دوش می‌کشند اما همواره در پس پرده بوده و آنگونه که شایسته آنها است مورد توجه و تقدیر و تشکر قرار نمی‌گیرند و بعضاً حتی ناملایتی‌ها و بی‌مهری‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

این روز نباید تنها به عنوان یک برگ از تقویم و مناسبتی برای زینت‌المجلس بودن محدود شود، بلکه باید سرفصلی مهم از اطلاع‌رسانی به موقع در راستای تقویت جهاد تبیین در جامعه باشد. امروز که دشمنان جنگ روایت‌ها را به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم خود به کار می‌برند روایتگری اول از سوی روابط عمومی‌ها به عنوان پیشنای نمایش عملکرد دستاوردهای دستگاه و نهاد وابسته امری مهمر و جدی است، بدون شک هیچ پاسخی جای روایتگری اول در اقناع افکار عمومی را نخواهد گرفت، لذا روابط عمومی‌ها باید در عین تولید محتوا نخستین پاسخگو به پرسش‌های عمومی جامعه باشند و در این زمینه نقش آفرینی کنند.

هنر روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی باید نقش روایتگری اول در فرایند اطلاع رسانی رویدادها باشد. تولید محتوا در کنار اطلاع رسانی هنرمندانه، ارتباطات گسترده درون و برون سازمانی و پاسخگویی صریح و شفاف به افکار عمومی جامعه پیش از شائبه آفرینی‌ها بخشی از توانمندی‌های فعالان این حوزه به شمار می‌رود که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در کنار تخصص و تعهد حرفه‌ای، روابط عمومی‌ها باید از دانش کافی برای پاسخگویی هنرمندانه به عموم جامعه برخوردار باشند. ضمن تقدیر از تلاش‌های فعالان این حوزه از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست برنامه ریزی لازم را در راستای تحقق پنج فرمان رئیس محترم جمهور به‌منظور اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه اطلاع رسانی هنرمندانه و تقویت جایگاه روابط عمومی‌ها که مورد تاکید نماینده عالی دولت در استان البرز نیز می‌باشد، اقدام کنند.