رفتن به محتوای اصلی

بسیج، نیرویی مردمی و آماده خدمت در همه عرصه های کشور است

1401/09/06

فرمانده اسبق سپاه استان قزوین گفت: بسیج نهادی مردمی برای خدمت در همه عرصه های نظامی، فرهنگی، عمران و سازندگی و اجتماعی است و ماموریت های آن فقط در بخش نظامی خلاصه نمی شود.

بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج، نشست بصیرتی از سوی بسیج رسانه استان با حضور سردار سیروس صابری از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس عصر شنبه در سالن اجتماعات قائم شهرداری قزوین برگزار شد.

سردار صابری در این نشست اظهارداشت: هفته بسیج بهترین فرصت برای تشریح فعالیتها و دستاوردهای بسیج است تا نسل جوان و آینده ساز کشور با این نهاد انقلابی بیشتر آشنا شود.

وی بیان کرد: براستی اگر بسیج نبود کشور هم نبود و در برابر توطئه دشمنان شکست می خوردیم به طوری که در دوران جنگ که در مقایل تجهیزات پیشرفته دشمن دستمان خالی بود و هیچ چیزی حتی یک موشک برای دفاع نداشتیم و با (آر پی جی) به جنگ تانک دشمن می رفتیم، فقط با روحیه و تفکر بسیجی و لطف الهی پیروز شدیم.

سردار صابری تصریح کرد: برخی می پرسند امروز که دیگر جنگی نداریم چه ضرورتی برای حضور بسیج وجود دارد که در پاسخ باید اذعان کرد این نیروی مردمی فقط برای دفاع و جنگ نیست بلکه نهادی برآمده از متن مردم است که در همه عرصه ها برای خدمت گذاری آماده است.

بسیج در مقابله با شبیخون فرهنگی در صحنه است

فرمانده اسبق سپاه صاحب الامر استان قزوین در ادامه اظهارداشت: امروز با شبیخون و تهاجم فرهنگی از سوی دشمنی مواجهیم که با کمک همه ابزارهای رسانه ای وارد جنگ شده لذا نباید غافلگیر شویم و نقش بسیج در این عرصه نیز جدی است.

وی اضافه کرد: در دوران کرونا نیز بسیجیان به کمک بیماران، کادر بهداشتی و پشتیبانی از مدافعان سلامت وارد کار شدند و در عرصه های سازندگی و عمران، سلامت و بهداشت، فرهنگ و امور نظامی و دفاعی نیز همچنان پا به کار هستند و این ظرفیت برای انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند است.

سردار صابری یادآورشد: بسیج یک مکتب و تفکر است و ماموریت های آن تعطیلی ندارد و خدمت رسانی به مردم را در همه شرایط ادامه خواهد داد.

این فرمانده و رزمنده دفاع مقدس در ادامه افزود: ما هرگز طالب جنگ نبوده و نیستیم اما در مقابل هر تجاوز و دسیسه ای با قدرت از کشور خود دفاع می کنیم و در این راه ثابت قدمیم.

سردار صابری اظهارداشت: هرچند ابرقدرتها همواره می خواهند به کشور آسیب برسانند اما به برکت وجود بسیج تاکنون نتوانسته اند کاری کنند و نقشه های آنها یکی پس از دیگری خنثی شده است.

دشمنان حرکت میلیونی مردم را ببینند

وی بیان کرد: جای تعجب دارد امروز دشمنان حضور میلیونی مردم در سالروز تسخیر لانه جاسوسی را نمی بینند اما مدافع حدود 60 هزار نفری هستند که این روزها جنجال و هیاهو راه انداخته اند.

صابری اظهارداشت: جمع کردن این افراد در خیابان که برای ما کاری ندارد اما مدارا می کنیم تا به راه درست بازگردند و بدانند همان ها که می گفتند انقلاب شش ماه دیگر کارش تمام می شود امروز ۴۰ سال است مضحکه عام و خاص شده اند و امروز آمریکا هم حریف ما نیست.

وی گفت: این حوادث موجب روسفیدی برای مومنان واقعی شد و برخی که سکوت کردند، روسیاه شدند.

سردار صابری اضافه کرد: قبول داریم که مشکلاتی داریم اما واقعا کدام کشور بدون مشکل است و در همین آلمان که کشوری صنعتی است مردم برای گرم شدن هیزم جمع می کنند و وابستگی در کشورهای دیگر را با استقلال ایران اسلامی مقایسه کنید تا واقعیتها مشخص شود.