رفتن به محتوای اصلی

بمناسبت عید سعید فطر از پوستر هشتمین جشنواره ابوذر استان ایلام رونمایی شد

1401/02/19

پوستر هشتمین جشنواره ابوذر با حضور سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ، رییس بسیج رسانه استان و اصحاب رسانه در محل مجتمع رفاهی هتل لاله برگزار شد.

سردار جمال شاکرمی در مراسم رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر و دیدار ضیافت افطار با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: ایلام نیازمند فضایی توسعه محور با اجرای برنامه های شفاف و در راستای خدمات عمومی است.

وی افزود: شورای شهر ایلام باید با هم افزایی و همراهی با برنامه های شهری باعث کاهش موانع بر سر راه فعالیت های شهرداری باشد و از اعمال فشار بر شهردار جدید ایلام مبنی بر انتصاب مهره و گزینه های مد نظر خود به شدت پرهیز کنند.شاکرمی یادآور شد: باید خواسته های مردم بر سلایق و منفعت های شورای شهر و شهرداری ارجحیت داشته و شورای شهر از حاشیه های خود کم و به خدمات رسانی بیشتر بیفزاید تا مجالی برای پرداختن به حواشی و موانع زمان سوز نباشد.

وی به شهردار ایلام توصیه کرد: در اجرای پروژه ها، واگذاری و پیمان سپاری ها مدیریت زمان و کاهش هزینه ها را مد نظر داشته باشد تا با کمترین اعتبارات بیشترین خدمات بهینه انجام گیرد.

وی تاکید کرد: سپاه نیز برای مشارکت در برنامه ها و طرح های شفاف شهرداری ایلام آمادگی همکاری و مشارکت دارد و شهرداری بهسازی مسیر آرامستان عمومی شهر و مزار شهدای گمنام، تجهیز و ساماندهی بوستان های داخل شهر را به عنوان مطالبه عمومی در دستور کار داشته باشد.

وی همچنین بر مشارکت اجتماعی شرکت های نفتی استان از جمله پتروشیمی و پالایشگاه گاز تاکید کرد و گفت: این شرکت ها باید سهم معین خود از مشارکت های اجتماعی را برای اجرای پروژه های عام المنفعه پرداخت کنند. 

شهردار ایلام هم در این جلسه اظهار کرد: شهرداری برای اجرای پروژه های بزرگ خود نیازمند مشارکت قرارگاه خاتم است و استانداری برای ساماندهی و بهسازی ورودی و خروجی های شهر ایلام مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری ایلام اختصاص داده است.

بابک محمدی آوندی افزود: احداث پارکینگ طبقاتی، ساماندهی دست فروشان میوه و تره بار هسته مرکزی شهر با کمک سازمان جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی و سایر دست فروشان نقاط مختلف شهر، تکمیل طرح فرهنگ سرا و  به سازی سیما و منظر شهری ایلام از جمله برنامه های دارای اولویت شهرداری است.

وی افزود: اجرای طرح محله محور برای ارائه خدمات متنوعی چون عمرانی، رفاهی و درمانی به مناطق حاشیه شهر ایلام با همکاری دستگاه های مرتبط، بهسازی مسیر دسترسی آرامستان عمومی شهر ایلام و ساماندهی بوستان های اصلی شهر از دیگر اهداف شهرداری است. 

مسوول بسیج سازندگی استان ایلام نیز به مناسبت آغاز برنامه های هفنه بسیج سازندگی گفت: در طی سال های اخیر ۶ هزار فرصت شغلی خرد خانگی، پنج هزار طرح کوچک و بزرگ محرومیت زدایی در استان به همت گروه های جهادی انجام شده است.

سرهنگ علی ملک زاده ادامه داد: در مدت شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و جوامع هدف ایلام توزیع شده و در بحث کمبود آب و خشکسالی هم ۵۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به ۲۸ روستای دارای تنش آبی بالا اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ گروه جهادی با ۱۱ هزار جهادگر اقا و خانم در استان فعال هستند، گفت: ۹۶ هزار نفر روز توسط گروه های جهادی در استان به صورت محله محور یا جغرافیا محور خدمات صورت گرفته است.