رفتن به محتوای اصلی

انقلاب اسلامی محیطی امن برای بانوان در بخش‌های مختلف فراهم کرد

1402/02/06

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: انقلاب اسلامی محیطی امن برای بانوان در بخش های مختلف فراهم کرده است.

به گزارش بسیج رسانه، انسیه خزعلی در همایش مجازی «تبیین منزلت اجتماعی زنان در جامعه» که به همت سازمان بسیج رسانه اظهار کرد: اسلام برای زن جایگاه گسترده و ویژه‌ای تعریف کرده و در واقع منزلت بخشی اسلام به زن در ابعاد مختلف وصف ناشدنی است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به معاونت زنان هویت و جایگاه بخشید، افزود: در دولت‌های گذشته نقش معاونت زنان بیشتر تشریفاتی، سیاسی و تبلیغاتی بود. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از فعال‌سازی دبیرخانه ستاد ملی زنان و خانواده خبر داد و اضافه کرد: این ستاد یکی از ابزارهای مهم این معاونت برای پیاده سازی سیاست‌های مرتبط با زنان تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون‌های مرتبط با زنان ضعیف عمل شده است، گفت: پای کار آوردن و الزام آوری دستگاه‌ها برای اجرای قوانین حوزه بانوان مورد تاکید است.

خزعلی با بیان اینکه اجرای طرح ملی اشتغال خانواده محور در اولویت قرار دارد، افزود: این طرح اشتغالزایی در بیش از ۲۰ استان عملیاتی شده و در سایر استان‌ها در دست بررسی و انجام است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح ملی کنترل آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: آموزش خانواده‌ها، نظارت و آسیب شناسی و اخذ عملکرد دستگاه‌ها در این بخش، توجه به ورزش قهرمانی و همگانی، توسعه زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی و همچنین بسترسازی تحصیلی در اولویت است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه بانوان در سطح بین‌المللی صورت گرفته است، تصریح کرد: توسعه روابط بین‌المللی به بهبود وضعیت بانوان در بخش‌های می‌انجامد.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زن ایرانی در بخش‌های مختلف، افزود: در معرفی توانمندی‌ها و اثربخشی‌های زن ایرانی در مجامع بین‌المللی دچار نقص هستیم. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر حمایت مادی و معنوی از کارآفرینان بانو، بیان کرد: حمایت از اشتغال روستایی و صنایع دستی و بانوان شاغل و همچنین بسترسازی برای مهارت اندوزی بانوان و دختران فارغ‌التحصیل در دستور کار دولت قرار دارد.

خزعلی با اشاره به اینکه تأمین امکانات رفاهی و سلامت برای بانوان جزو اولویت‌های مهم دولت است، گفت: ایجاد باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی، پارک بانوان و همچنین بسترهای ورزش همگانی ویژه بانوان بسیار حائز اهمیت است. وی تقویت اشتغال پایدار خانواده محور را از رویکردهای مهم دولت برشمرد و افزود: صفر تا ۱۰۰ مراحل اشتغال خانواده محور از مواد اولیه گرفته تا تولید و بازار فروش، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه وزارت کشور مجری اصلی قرارگاه حجاب است، گفت: دغدغه مندی در حوزه عفاف و حجاب در شرایط فعلی در سطوح مختلف مدیریتی وجود دارد.

خزعلی با بیان اینکه دولت سیزدهم بسته‌های تشویقی برای حمایت از خانواده و فرزندآوری لحاظ کرده است، اضافه کرد: حمایت تسهیلاتی از زنان باردار، بیمه بارداری و فرزند تا ۵ سالگی و پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های زایمان تنها بخشی از بسته‌های تشویقی دولت در این بخش است.

وی با تاکید بر وضع قانون حمایتی از زنان افزود: تأمین امنیت روحی و روانی در بانوان موجب استحکام بخشی بنیان خانواده می‌شود. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از افزایش ۱۷ برابری دانش آموخته بانوان بعد از انقلاب اسلامی خبر داد و اضافه کرد: رشد چشم گیر سرانه تحصیلی بانوان پس از انقلاب اسلامی تحسین برانگیز است.

خزعلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی محیطی امن را برای بانوان در بخش‌های مختلف فراهم کرد، گفت: انقلاب اسلامی نقش هویت سازی را در حوزه زنان ایفا کرد. وی با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی شاغلان دارای تحصیلات عالیه در بخش بانوان افزود: سلامت و امید زندگی در بین بانوان پس از شکل گیری انقلاب اسلامی مثال‌زدنی است.