رفتن به محتوای اصلی

آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان یک ضرورت است

1402/03/21

مسئول سازمان بسیج رسانه و فضای مجازی خراسان‌جنوبی در دیدار با مسئول سازمان دانش‌آموزی استان آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان را یک ضرورت دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی، سجاد رضایی صبح امروز با حضور در سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا استان، ضمن دیدار با مسئول این سازمان اظهار داشت: در حال حاضر داشتن سواد رسانه‌ای مختص یک گروه یا افرادی با سن و سال مشخص نیست و سواد رسانه‌ای پیش‌نیاز ورود به فضای مجازی به ویژه در بحث اخبار و اطلاعاتی است که در این فضا رد و بدل می‌شوند.

 وی افزود: ورود دانش‌آموزان به فضای مجازی و عرصه رسانه به دلایل گوناگون باید به فال نیک گرفت اما قطعاً ورود بی‌مقدمه و بدون دانش به این فضا دارای تبعات و آسیب‌های جدی نیز هست. 

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان جامعه فاقد سواد رسانه‌ای باشند، قدرت تشخیص واقعیت‌ها را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیماتی بگیرند که می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت وارد کند. 

رضایی ضمن تقدیر از عملکرد خبرگزاری پانا در کادرسازی خبرنگار طراز انقلاب عنوان داشت: ظرفیت ویژه فضای دانش‌آموزی جهت ورود به عرصه رسانه و فعالیت در جبهه رسانه‌ای انقلاب فرصت مغتنمی است که خبرگزاری پانا از آن به خوبی استفاده کرده است.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های همکاری مشترک سازمان بسیج رسانه و سازمان دانش‌آموزی بیان داشت: افزایش سطح سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان، هم‌افزایی در زمینه تولید و نشر محتوای دانش‌آموزی در سطح فضای مجازی، آموزش‌های مقدماتی و پیشرفته خبرنگاری به دانش‌آموزان علاقمند فعالیت در این عرصه و غیره از جمله ظرفیت‌های مشترک همکاری است که در همه زمینه‌های مذکور آماده همکاری با سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا هستیم. 

انتهای پیام/