رفتن به محتوای اصلی

اجتماع بزرگ بسیجیان خوزستان به مناسبت سالروز تاسیس بسیج

1401/09/07

اجتماع بزرگ بسیجیان خوزستان به مناسبت سالروز تاسیس بسیج با حضور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان، مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان و جمعی دیگر از مسئولین در اهواز برگزار شد . 

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه خوزستان ، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ، در اجتماع بسیجیان خوزستان که 5 آذر ماه به مناسبت هفته بسیج برگزار شد ، ضمن تبریک هفته بسیج به ویژه سالروز تاسیس آن، اظهار کرد : افتخارآفرینی فوتبالیست های کشور برای بالا بردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی مقابل تیم ولز را تبریک عرض کرده و از همه اعضای تیم ملی  تشکر می کنم .

شاهوارپور با اشاره به اینکه امروز روز مهمی است تصریح کرد : به برکت تلاش های بسیجیان دلاور استان ، سپاه پاسداران استان خوزستان در رده های رقابتی کل کشور موفق به کسب رتبه اول شد و در رقابت های بسیج نیز روز پنجشنبه 21 رده از سپاه استانی به عنوان رده برتر در کل کشور قرار گرفتند و از رئیس سازمان بسیج لوح تقدیر دریافت کردند .

این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت ها و تلاش های همه عزیزان به صورت برجسته و مخلصانه در حال انجام است عنوان کرد : تمام پایگاه های بسیج در بحث کرونا به ویژه در طرح شهید سلیمانی تمام قد پای کار و در خدمت مردم بودند به طوری که در بحث واکسیناسیون، قرنطینه و در بیمارستان ها در کنار بیماران و خانواده آن ها حضور داشتند و به واسطه تلاش های بسیجیان بسیاری از هموطنان ما از مرگ حتمی نجات پیدا کردند .

وی افزود : تیم های پزشکی بسیجیان به صورت متناوب به مناطق محروم اعزام می شوند و در خدمت مردم هستند .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : بسیج عشایر ما به صورت همه جانبه در صحنه هستند و در بیعت با مقام عظمای ولایت و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی همواره عشایر عرب ، عشایر بختیاری و عشایر بهمئی همواره در کنار مسئولین و در خدمت نظام جانانه ایستادند .

سردار شاهوارپور بیان کرد : بسیج مهندسین صنعت و معدن در راستای رفع موانع تولید تلاش های زیادی انجام دادند و در جهت بازیابی کارخانه های تعطیل کنار مسئولین اجرایی دولتی قرار گرفتند .

این مقام مسئول اظهار داشت : بسیج مهندسین کشاورزی در بخش ترویج و افزایش تولیدات کشاورزی در خدمت مردم ، کشاورزان و کنار جهاد کشاورزی بودند و با ارائه ایده ها و طرح ها در جهت افزایش تولید در تلاش هستند .

وی افزود : بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج دانش آموزی ، بسیج فرهنگیان به ویژه اقشار دانش محور ما در راستای روشنگری و کارهای فرهنگی تلاش های زیادی را دنبال می کنند . از جمله در بخش های فرهنگی و تبیین دفاع مقدس ، اقداماتی در جهت تولیدات دفاع مقدس بصورت کتاب، سی دی و فیلم توسط حفظ آثار در بخش های مختلف انجام می شود که یکی از کارهای اولویت دار ما است .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : در بخش محرومیت زدایی به ویژه در سیل و زلزله خصوصا زلزله اخیر اندیکا بسیجیان پای کار بودند و بیش از 400 واحد اسکان موقت برای مردم ساختند همچنین طبق توافق با کمیته امداد امام خمینی (ره) 210 واحد منازل برای محرومین ساخته و به آن ها تحویل شد و مجدد 150 واحد دیگر توافق شد که در حال ساخت هستند از طرفی ساخت و تعمیر مدارس با مشارکت بسیج سازندگی در حال انجام است .

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه بیش از 35 هزار هکتار کانون پرخطر ریزگرد داریم عنوان کرد : در بیش از 20 هزار هکتار از مناطق کانون اصلی ریزگردها در جنوب اهواز کاشت نهال و ساماندهی روان آبها به منظور بیابان زدایی توسط بسیج صورت گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد : در بخش روستایی طبق توافقاتی که با آبفا انجام شد در ذیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، بیش از 360 کیلومتر آبرسانی به روستاها صورت گرفت و طی نیمسال اول سالجاری 120 روستا آبرسانی شد . از سوی دیگر در تابستان در بحث تنش آبی مردم ما در دشت آزادگان نگرانی و مشکلاتی داشتند زیرا دام های آن ها در حال تلف شدن بود که طی توافق با جهاد کشاورزی ، گروه های جهادی برای نجات دام های سنگین اقدام کرده و تعداد بیش از 200 واحد مه پاش احداث کردند .

وی افزود : در این ایام 300 گروه جهادی را برای خدمت رسانی به مردم بسیج کردیم که در عرصه های مختلف برای کمک به رفع محرومیت ها به ویژه تعمیر مدارس، تعمیر منازل، تعمیر وسایل برودتی در حال خدمت رسانی هستند و 2600 گروه جهادی در رده های مختلف بسیج سازماندهی کردیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت : حلقه های تربیتی صالحین در پایگاه های مقاومت مساجد در حوزه معرفتی و تربیتی رده های مختلف بسیج در تلاش هستند .

سردار شاهوارپور اظهار داشت : در بخش ورزش و دیگر بخش ها نیز بسیج خدماتی را دنبال می کند و واقعا بسیج به معنای خدمت است .

این مقام مسئول تصریح کرد : در حوزه دفاع امنیتی نیز بسیجیان برای کمک به نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی آماده خدمت هستند و برای حوزه دفاعی نیز گردان های امام حسین (ع) پیش بینی شده است .

حضور بسیجیان در صحنه ، پیروزی دفاع مقدس را برای کشور به ارمغان خواهد آورد

صادق خلیلیان استاندار خوزستان ضمن تبریک هفته بسیج، گفت : خدارا شاکر هستم امروز سعادتی نصیب من شد تا در جمع بسیجیان استان حضور پیدا کنم .

خلیلیان با بیان اینکه روند دخالت بیگانگان و استعمار از اواخر دوره قاجار در ایران شروع شده است تصریح کرد :زمانی که پادشاهی قاجار و حکومت تضعیف شد این ها در امور داخلی کشور ما دخالت می کردند تا جایی که نخست وزیرها را هم تعیین می کردند . دخالت آنها به جایی رسید که عزت کشور ایران را خدشه دار کردند و با منحل شدن خاندان قاجار یک فرد عادی به نام رضا شاه را به عنوان پادشاه ایران تعیین کردند در حالی که در اوایل دوره قاجار ما یکی از 5 امپراطور بزرگ دنیا بودیم .

این مقام مسئول عنوان کرد : بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل تضعیف اروپا، آمریکا به تدریج قدرت قالب بر دنیا شد و در سال 1332 با یک کودتای آمریکایی شاه را که فرار کرده بود و از کشور خارج شده بود مجدد برگرداندند که خودش را مدیون آمریکایی ها می دانست از آنجا به بعد آمریکایی ها بر مقدرات کشور ما حاکم شدند تا اینکه ملت ایران در یک نهضت و انقلاب بزرگ به رهبری مرحوم امام (ره) توانستند عزت از دست رفته ایران ناشی از استعمار را بازگردانند و نظام پادشاهی را پایان دهند . این یکی از بزرگترین خدمات انقلاب اسلامی در طول تاریخ به کشور ایران است .

وی با اشاره به اینکه انقلاب در زمینه های صنعتی، پزشکی ، کشاورزی ، علوم و .. خدمات بزرگی انجام داده است خاطرنشان کرد : سازمان ملل هر ساله براساس شاخص های توسعه، کشورها را ارزیابی می کند که این شاخص دارای 4 رده از پایین ترین رده کشورهای با توسعه ضعیف تا بالاترین رده که کشورهای با توسعه خیلی بالا هستند می باشد . کشور ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس ارزیابی سازمان های بین المللی جز کشورهای با توسعه ضعیف یعنی پایین ترین رده قرار داشته اما با کارهای بزرگی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد این شاخص به تدریج بهبود یافت و در حال حاضر براساس اخرین گزارش که سال گذشته منتشر شد کشور ایران کشوری با توسعه بالا محسوب می شود .

استاندار خوزستان گفت : دشمن گاهی اوقات در فضای مجازی برای نسلی که قبل از انقلاب را ندیده اند به گونه ای صحبت می کند که گویا ایران کشور پیشرفته بوده و الان عقب افتاده است در حالی که این موضوع برعکس است .

خلیلیان بیان کرد : طبیعتا به دلیل تحریمی که آمریکا در طول یک دهه به ما تحمیل کرد مشکلاتی برای ما بوجود آورد و در دولت گذشته به امید برجام 8 سال وقت را تلف کردند و کشور ما دچار مشکلات شد اما این تورم و گرانی ها به حول قوه الهی با تلاش و کار شبانه روزی که این دولت انجام می دهد برطرف خواهد شد .

این مقام مسئول با بیان اینکه طول یکسال گذشته اقدامات بزرگی در سطح کشور از جمله خوزستان انجام شده است تصریح کرد : در دولت گذشته مقام معظم رهبری نگران خوزستان بودند و در خصوص آب شرب آشامیدنی و فاضلاب در جلسات تذکراتی را دادند که ابر پروژه آب غدیر به دستور رئیس جمهور فعلی انجام شد و ظرف کمتر از یکسال آب از دز به شهرهای مرکزی، غربی و جنوب غربی استان و روستاها منتقل شد و در نتیجه آن آب با کیفیت بالا به شهرهایی مثل خرمشهر که آب نسبتا شوری داشتند رسید .

وی افزود : در بخش فاضلاب اهواز نیز طی یکسال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است . زمانی که دولت جدید کار را شروع کرد در بسیاری از محلات اهواز در تابستان هم بدون هیچ بارندگی فاضلاب بیرون زده بود که 140 نقطه بحرانی تشخیص داده شد و در راستای تکمیل طرح اصلی این نقاط ترمیم شدند و طرح بزرگ فاضلاب اهواز انجام شد .

استاندار خوزستان گفت : بیمارستان 220 تختخوابی علوی آبادان جزو مصوبات سفر رئیس جمهور بود که خوشبختانه به بهره برداری رسید ، همچنین در مصوبات سفر دولت با توجهی که به استان داشتند در سال گذشته علاوه بر بودجه جاری  34 هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد .

خلیلیان اظهار داشت : دشمنان طراحی کرده اند تا جلو پیشرفت ، توسعه و آبادانی ایران را بگیرند و قصد دارند ایران را به وضعیتی شبیه عراق، افغانستان و سوریه تبدیل کنند . دشمنان هیچ گاه خیرخواه ملت ایران نبودند و هرجا توانستند به ما ضربه زدند .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اینها کاری که در تحریم نتوانستند انجام دهند میخواهند از طریق تخریب شهرهای ایران انجام دهند و وارد جنگ شده اند خاطرنشان کرد : طبیعتا جوانان و مردم ما مطالباتی دارند که باید اینها را بشنویم و مورد رسیدگی قرار دهیم اما دشمن می خواهد در این بستر سو استفاده کند و قصد ضربه زدند به ملت و نظام ایران را دارند که خوشبختانه با هوشیاری ملت این طرح نیز خنثی شد و حتی دیدیم تیم فوتبال ایران به محض اینکه به خودش آمد و پشتیبانی ملت ایران را دید و خود را از قید و بند که رسانه های بیگانه برای آنها فراهم کرده بودند آزاد کرد چه حماسه ی بزرگی در بازی مقابل ولز برای ما به ارمغان آورد و مردم ایران را خوشحال کردند .

وی افزود: حضور شما بسیجیان عزیز در صحنه ، همان پیروزی که در دفاع مقدس رقم زدید را برای کشور به ارمغان آورده و خواهد آورد و انشالله همه دست به دست هم خواهیم داد و کشور ایران را آبادتر از پیش خواهیم کرد .

استاندار خوزستان گفت : امام (ره) با هوشمندی بسیج را تشکیل داد چون می دانست تداوم این انقلاب با اتصال به توده های مردم که از طریق بسیج محقق می شود امکان پذیر است و ما نقش بسیج را در دفاع مقدس، در طور سازندگی کشور و دستاوردهای بزرگ شاهد هستیم .

جمعی از بسیجیان به مناسبت این روز با مقام معظم رهبری دیدار داشتندو در پایان نیز از بسیجیان برتر تجلیل به عمل آمد .