امیدبخشی با همدلی رسانه‌ها

ارسال شده توسط admin در شنبه, 1398/09/09 - 10:42
بصیری تأکید کرد
مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به بیانیه گام دوم گفت: اولین گامی که در بسیج رسانه برای تحقق این بیانیه برداشته شد، این بود که بتوان برای رسیدن به نقاط اوجی که در بیانیه به آنها اشاره شده، در جامعه انگیزه و امید ایجاد کند.
بصیری

به گزارش بسیج رسانه، مسعود بصیری در گفت‌وگو با صبح صادق خاطرنشان کرد: «رویکردی که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب مد نظر دارند، یک رویکرد جهشی و پیش‌برنده و توصیه‌ای جدی برای برنامه‌ریزی در جهت رسیدن به نقاط اوج است که در گوشه گوشه این بیانیه به آن اشاره شده است.»

وی افزود: «اولین گامی که در بسیج رسانه برای تحقق این بیانیه برداشته شد، این بود که بخش‌های مرتبط با رسانه و فرهنگ را احصا کرده و جلسات متعددی را برگزار کردیم که در این جلسات، راهکارهای پیوند بین رسانه و حوزه‌های گوناگون تعیین شد، به گونه‌ای که بتواند برای رسیدن به نقاط اوجی که در بیانیه به آنها اشاره شده، در جامعه انگیزه و امید ایجاد کند.»

بصیری ادامه داد: «در حوزه رسانه باید برای قشر خبرنگار برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد و خبرنگاران در حوزه‌های مختلف تقویت شوند. به عبارتی ضرورت دارد خانواده بزرگ رسانه در زمینه دانش و فراگرفتن تکنولوژی‌های روز رسانه‌ای و به ویژه در دشمن‌شناسی و شناخت موقعیت جبهه دشمن و جبهه خودی، تفکیک مطالبه‌گری با سیاه‌نمایی، تفکیک قبیله‌گرایی از فرایندهای دموکراتیک در کشور و... به خوبی توجیه شود.»

مسئول سازمان بسیج رسانه اضافه کرد: «باید خبرنگاران را از خطر قبیله‌گرایی دور کنیم. بسیاری از موقعیت‌های خوب ما در کشور به دلیل جناح‌زدگی هدر می‌رود و عده‌ای اجازه نمی‌دهند با وحدت، اتفاقات خوبی رقم بخورد. برای نمونه در مسئله بنزین، به ویژه پس از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب، همدلی خوبی بین رسانه‌ها شکل گرفت و همین امر برکات بسیاری داشت.»

وی همچنین یادآور شد: «نمی‌توان در کشور فعالیتی را انجام داد و آن را از حوزه رسانه تفکیک کرد. ما در دهه پنجم انقلاب اسلامی به هر نحو ممکن باید اطلاعات مربوط به فعالیت‌های امیدبخش جمهوری اسلامی در حوزه‌هایی، مانند تکنولوژی، اقتصاد و حتی جامعه و خانواده را در اختیار اهالی رسانه قرار دهیم تا آنها با آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم، امید را در جامعه زنده کنند.»

بصیری در خاتمه تأکید کرد: «نکته دیگری که باید در دهه پنجم انقلاب به آن توجه کنیم، تمرکز روی دشمن بیرونی است. ما باید برد موشک‌های رسانه‌ای را به چند هزار کیلومتر بیرون از کشور معطوف کنیم تا بتوانیم با ابزار رسانه، دشمن را در دوردست‌ها هدف قرار دهیم.» 

مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به بیانیه گام دوم گفت: اولین گامی که در بسیج رسانه برای تحقق این بیانیه برداشته شد، این بود که بتوان برای رسیدن به نقاط اوجی که در بیانیه به آنها اشاره شده، در جامعه انگیزه و امید ایجاد کند. 

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.