شناسه خبر: 7220 منتشر شده در مورخ: 1396/3/9 ساعت: 14:42 گروه: خوزستان  
مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان:

«جم» با تبلیغ کالای ایرانی به دنبال مشروعیت یافتن در ذهن مخاطبان ایرانی است/ استحاله فرهنگی هدف اصلی این شبکه

نوروزیان گفت: شبکه جم با تبلیغات کالاهای ایرانی درصدد جلب اعتماد مخاطبان ایرانی در داخل کشور به منظور افزایش ضریب نفوذ سایر برنامه های خود در ذهن مخاطب می باشد.

«جم» با تبلیغ کالای ایرانی به دنبال مشروعیت یافتن در ذهن مخاطبان ایرانی است/ استحاله فرهنگی هدف اصلی این شبکه

به گزارش بسیج رسانه خوزستان، عادل نوروزیان کارشناس رسانه و مسئول بسیج رسانه خوزستان در رابطه با تبلیغات کالاهای ایرانی در شبکه جم اظهار داشت: برای رسیدن به پاسخ این سوال که این تبلیغات به چه منظوری گسترش یافته، اول باید فهمید چرا شبکه های ماهواره ای به ویژه جم با هزینه های بسیار پایین و یا رایگان تبلیغ می کنند.

 

وی افزود: شبکه جم با تبلیغات کالاهای ایرانی درصدد جلب اعتماد مخاطبان ایرانی در داخل کشور به منظور افزایش ضریب نفوذ سایر برنامه های خود در ذهن مخاطب می باشد. در نگاه کلی تبلیغ رایگان کالاهای ایرانی در شبکه های ماهواره ای نه تنها به ضرر شبکه های ماهواره ای نیست بلکه کاملاً در راستای اهداف بلندمدت حامیان و بانیان این شبکه است.

 

این کارشناس رسانه خاطر نشان کرد: شبکه های ماهواره ای مانند جم با تبلیغ کالاهای ایرانی سعی دارند مشروعیتی را در ذهن مخاطب برای خود ایجاد کنند تا از این طریق مخاطب داخل کشور با آغوش و ذهنی بازتر پذیرای سایر محتوای ضد فرهنگی این شبکه که دائم از طریق سریال ها و فیلم ها در حال تزریق به افکار اقشار مختلف مردم هستند، باشد  و به خیال خود روند استحاله فرهنگی و فکری جامعه را با سرعت بیشتر به پیش ببرند.

 

نوروزیان تاکید کرد: البته این نوع فعالیت ها برای کسب مشروعیت در ذهن مخاطب مسبوق به سابقه است به عنوان مثال پیش از این شاهد بودیم که برخی از این شبکه های ماهواره ای جهت جلب اعتماد مخاطبین خود در هنگام نماز با قطع برنامه های خود اقدام به پخش اذان می کردند و یا در مناسبت هایی نظیر عاشورا یا ... با قطع برنامه های عادی خود اقدام به پخش برنامه های متناسب می کردند یا  تلاش برای جذب بازیگران داخلی  که تمامی این روش ها در راستای افزایش هرچه بیشتر تعداد مخاطبان و جلب اعتماد آنها برآورد می شود.

 

مسئول بسیج رسانه خوزستان گفت: البته هزینه پایین تر تبلیغات در این شبکه های ماهوار های در مقایسه با رسانه ملی و نیز افزایش ضریب نفوذ ماهواره در میان خانواده های ایرانی که متاسفانه در غفلت مسئولان و متولیان امر صورت گرفته باعث شده که تولیدکنندگان داخلی نیز به این نوع تبلیغات گرایش پیدا کنند.

 

نوروزیان با اشاره به راهکارهایی برای حل شدن این معضل اذعان کرد: صدا و سیما باید در روند تبلیغات خود بازنگری اساسی کند البته اخیراً تبلیغاتی در جهت حمایت از صنایع کوچک و متوسط انجام می دهد که اقدام خوبی است اما کافی نیست.

 

وی در ادامه این مطلب عنوان کرد: برخی تولید کننده ها بر خلاف نص صریح قانون که نباید تبلیغی در شبکه های معاند و مخالف خارج از کشور صورت بگیرد، سفارش تبلیغ می دهند که باید با این تولید کنندگان نیز مطابق قانون برخورد شود. اما در برخی موارد این تبلیغات با رضایت تولید کنندگان انجام نشده که باید بر اساس عرف و قوانین بین المللی عمل و ارگان های مربوط در چارچوب قوانین بین المللی موضوع را پیگیری و برخورد کنند.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان در پایان متذکر شد: البته همانگونه که اشاره شد رسانه های معاند و مخالف نظام در هر برهه از زمان برای جلب نظر و اعتماد مخاطبان داخلی از روش های مختلف استفاده می نمایند و ما باید نسبت به این مسائل هوشیار باشیم و در هر شرایطی این حربه ها را شناسایی و راهکار مناسب برای مقابله با آن را پیدا کنیم و این یک وظیفه شرعی و مسئولیت اجتماعی برای آحاد جامعه است که در برابر استحاله فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی با دشمن مقابله کنیم.

    google-buzz twitter digg facebook linkedin
نظرات بینندگان
نظر شما
نام: ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:
captcha
یادداشت
مقالات
Page Generated in 0.0424 sec