شناسه خبر: 7060 منتشر شده در مورخ: 1396/2/2 ساعت: 09:57 گروه: اخبار  
مسئول سازمان بسیج رسانه:

رسانه ها اعتماد و امید جامعه را فدای منافع حزبی نکنند

مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: رعایت نکردن اخلاق رسانه ای، سبب سلب اعتماد مخاطبان به ما خواهد شد. بنابراین، باید عوامل بروز بی اعتمادی را برطرف کرد

رسانه ها اعتماد و امید جامعه را فدای منافع حزبی نکنند

به گزارش بسیج رسانه، "مسعود بصیری" مسئول سازمان بسیج رسانه در جمع خبرنگاران در خصوص رسالت رسانه ها در انتخابات گفت: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و پرچمی برافراشته از ابتدای انقلاب اسلامی ایران است.تفکر امام راحل ، اصل قانون اساسی و مطالبه ی مردمی پشتوانه ای برای برگزاری انواع انتخابات اعم از شوراها،مجلس و در انتخاب عالی رتبه ترین مقام اجرایی ، انتخابات ملی ریاست جمهوری است.

وی افزود: اهمیت جایگاه سکانداری کشور،به قدری مهم است که مقام معظم رهبری در ادامه ی راه امام راحل،بیشترین کلید واژه را مبنی بر تاکید به مشارکت مردمی داشته اند.

مسئول سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: فارغ از جناح و گروه و حزب و دسته، حضور پر شور مردم در انتخابات باعث تقویت نظام و تثبیت چهره ی جهانی انقلاب اسلامی مان است.

بصیری نقش رسانه ها  را در پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بسیار مهم و حیاتی دانست و اذعان داشت:  رسانه ها در آستانه انتخابات، در صورتی که بتوانند بی طرف و متعهد به الزامات و قوانین همه پذیر رسانه ای عمل نمایند، می توانند در هدایت مردم به شرکت در انتخابات نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

وی تاکید کرد: مشارکت عمومی مردم  سبب تثبیت نظام سیاسی موجود در کشور می شود. به هر میزان این مشارکت پرشورتر و فزونتر باشد، میزان مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی نیز بیشتر می شود. از همین رو رسانه ها نقش بزرگی در حمایت مردم از نظام موجود و در نهایت تثبیت نظام و ارزشهای کشور دارند.

مسئول سازمان بسیج رسانه  با اشاره به فعالیت رسانه های غربی در خصوص انتخابات گفت: رسانه های غربی دست به‌کار می شوند تا درصد مشارکت مردم در انتخابات را پایین بیاورند. آنان در هر دوره ای موضوعی را دستمایه تبلیغاتشان می کنند . هردوره ای با طرح استراتژی گوناگون و مختلف سعی در دلسرد نمودن مردم و رد مشروعیت و مقبولیت نظام دارند.

بصیری ادامه داد: از این رو، به طور طبیعی یکی از وظایف اصلی رسانه در نظام اسلامی، فراهم کردن شرایط حضور آگاهانه مردم برای ایفای این مسئولیت مهم است. از این زاویه، نقش محوری رسانه برای اجرای ماموریت یاد شده با توجه به امکانات و نقش محوری و اساسی آن در آگاهی بخشی به جامعه، آشکار و هویدا می شود.

وی تصریح کرد: در شلوغی های انتخابات، گاهی در رسانه ها، به برخی مطالب برمی خوریم که اتهام هایی را متوجه افراد و گروه هایی کرده است، بدون آنکه منبع قابل اعتمادی داشته باشد.یکی از راه های پیشگیری از وقوع چنین حوادث تأسف باری، دقت اصحاب رسانه و پای بندی آنها به اصول اخلاقی و متعهد بودن نشان است.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در پایان افزود: به یاد داشته باشیم که حق نداریم به هر قیمت در صحنه های انتخاباتی پیروز شویم و به بهای ریختن آبروی دیگران و پاگذاشتن بر حیثیت آنها، به اهداف خود برسیم؛ زیرا رعایت نکردن اخلاق رسانه ای، سبب سلب اعتماد مخاطبان به ما خواهد شد. بنابراین، باید عوامل بروز بی اعتمادی را که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم برطرف کرد:صداقت نداشتن در اطلاع رسانی(تناقض گویی، مبالغه و اغراق، تحریف و سانسور)؛موثق نبودن پیام ها؛ عینی و واقعی نبودن پیام ها؛عدم بی طرفی.

    google-buzz twitter digg facebook linkedin
نظرات بینندگان
نظر شما
نام: ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:
captcha
Page Generated in 0.0379 sec