شناسه خبر: 7017 منتشر شده در مورخ: 1396/1/12 ساعت: 23:52 گروه: خوزستان  
مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان:

رسانه‌ها به عنوان دیده‌بان تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه عمل کنند

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: عمده وظیفه رسانه‌ها مطالبه گری است یعنی همواره نظارت و رصد کنند که هر یک از بخش‌ها و مدیران دولتی تا چه میزان در تحقق مفهوم اقتصاد مقاومتی موفق بوده‌اند و به عنوان دیده‌بانی برای پیشرفت جامعه عمل کنند.

رسانه‌ها به عنوان دیده‌بان تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه عمل کنند

به گزارش بسیج رسانه ، عادل نوروزیان، در باره وظایف رسانه‌ها در حوزه تبیین شعار سال 1396 اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب برای چندمین سال متوالی در شعار سال بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند و این موضوع علاوه بر آنکه نشان از اهمیت راهبردی این مفهوم در اعتلای کشور دارد نشان می‌دهد که تاکنون در راستای تحقق این موضوع به نحو شایسته موفق نبوده ایم.

 وی افزود: البته در این زمینه نباید در مسیر مقصر جلوه دادن یکدیگر گام برداشت زیرا مطمئنا همه بخش‌های دخیل در این موضوع اعم از مردم و مسئولان به نسبت‌های مختلف در اجرای وظایف خود کوتاهی کرده‌اند که شرایط به این گونه پیش رفته است.

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان بیان کرد: آنچه مسلم است این است که دستورالعمل‌ها، سیاست‎های کلی، چشم اندازها و قوانین در این حوزه تدوین و ابلاغ شده است و به عبارتی در حوزه نرم افزاری اقدامات لازم صورت گرفته است.

نیاز امروز جامعه عبور از مرحله شعاردهی، سمینار و کنفرانس است

وی در ادامه گفت: اما آنچه نیاز امروز جامعه است عبور از مرحله شعاردهی، سمینار و کنفرانس و ورود جدی به مرحله اقدامات عملی و جدی است یعنی باید بخش سخت افزاری این مفهوم را تقویت کرد و این موضوع نیاز به عزم و روحیه جهادی و مدیریت انقلابی دارد.

نوروزیان عنوان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری در نخستین روز سال 1396 در حرم رضوی فرمودند ما هر جا یک مدیریت انقلابی فعال و پرتحرک داشته‌ایم کار پیش رفته است و هرجا مدیریت ضعیف، بی‎حال، ناامید، غیر انقلابی و بی‎تحرک داشتیم کارها متوقف مانده یا به انحراف رفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تحقق شعار امسال برای رسانه‌ها سه وظیفه عمده می‌توان متصور شد، تاکید کرد: در سطح مردم وظیفه اصلی رسانه‌ها فرهنگ‎سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی است. رسانه‌ها در این حوزه باید با تبیین این مفهوم به صورت قابل فهم برای تمام اقشار مردم به گونه‌ای عمل کنند که مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت کامل اقناع شده و خود در این راستا با مسئولان همکاری کامل کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان تصریح کرد: به عنوان مثال همان‌گونه که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی امسال عنوان فرمودند نقطه کلیدی امسال در حوزه اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی است. ایشان در حرم رضوی نیز تاکید کردند که چنانچه تولید داخلی رونق یابد مشکل اشتغال به ویژه اشتغال جوانان نیز برطرف می‌شود؛ حال در این زمینه رسانه‌ها باید تا حد امکان با استفاده از روش‌های نوین رسانه‌ای و ذکر موارد موفق در دنیا در این زمینه برای فرهنگ‌سازی در حوزه استفاده مردم از تولیدات داخلی و مزایای آن تلاش کنند.

عمده وظیفه رسانه‌ها مطالبه‌گری است

این کارشناس رسانه با اشاره به رسالت دوم رسانه‌ها در این زمینه تاکید کرد: در حوزه مسئولان نیز عمده وظیفه رسانه‌ها مطالبه‌گری است یعنی همواره نظارت و رصد کنند که هر یک از بخش‌ها و مدیران دولتی تا چه میزان در تحقق مفهوم اقتصاد مقاومتی موفق بود‌ه‌اند و به عنوان دیده‌بانی برای پیشرفت جامعه در حوزه اقتصاد مقاومتی عمل کنند.

وی گفت: به عنوان مثال درباره شعار امسال رسانه‌ها در سطح مسولان وظیفه دارند که بررسی کنند که هریک تا چه میزان در راستای تسهیل تولید داخلی و ملی گام برداشته و زمینه را برای فعالیت واحدهای تولیدی داخلی و استفاده از محصول آنها فراهم کرده است.

نوروزیان در تشریح وظیفه سوم رسانه‌ها عنوان کرد: وظیفه دیگر که در این حوزه برای رسانه‌ها متصور است این است که با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان این حوزه به بررسی موانع و مشکلات موجود در پیش روی تحقق این مفهوم بپردازند و با ارائه نظرات کارشناسی مسئولان را در این زمینه یاری رسانند.

وی در پایان تاکید کرد: آنچه مسلم است این است آن زمان که اقتصاد کشور درون‌زا و متکی بر توان داخل شود تمامی اقشار جامعه اعم از مردم و مسئولان از آثار و برکات آن منتفع می‌شوند بنابراین نیاز است تا در این زمینه همه به وظایف خود به درستی و با دید تکلیف‌مداری نگریسته و عمل کنند.

    google-buzz twitter digg facebook linkedin
نظرات بینندگان
نظر شما
نام: ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:
captcha
یادداشت
مقالات
Page Generated in 0.0419 sec